WITAMY NA STRONIE NASZEJ SZKOŁY :) ::14 listopada (środa) - spotkania wychowawców z rodzicami uczniów (zapoznanie z wynikami nauczania)

Archiwum - Aktualności

16 czerwca 2018 18:17

Wycieczka klas I-III do Krakowa

W dniach 14-15.06.2018r.  uczniowie klas 1-3 pod opieką wychowawców wyruszyli na dwudniową wycieczkę do grodu Kraka. Podróż minęła szybko i przyjemnie.
Pierwszym punktem wycieczki był Zamek Ogrodzieniecki w Podzamczu, położony w centralnym punkcie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Później wybraliśmy się do zamku w Pieskowej Skale obok którego zobaczyliśmy popularną skałę wapienną ,,Maczugę Herkulesa” a następnie pojechaliśmy do Jaskini  Wierzchowskiej. Na zewnątrz było 28 stopni C lecz w jaskini tylko 7. O godzinie 18.00 byliśmy w hotelu, gdzie czekała na nas pyszna kolacja. Później mieliśmy chwilę na odpoczynek i zabawę. Następnego dnia koło godziny dziewiątej byliśmy już w Krakowie.  Najpierw udaliśmy się na Wawel do Katedry Wawelskiej, uznananej za najcenniejszy obiekt sakralny w Polsce. Katedra Wawelska to dla Polaków miejsce szczególne, odbyło się tu 31 koronacji królów Polski, spoczywają tu prawie wszyscy-od Władysława Łokietka do Augusta III - królowie Polski. W wawelskich kryptach są groby polskich artystów: Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Cypriana Kamila Norwida oraz Fryderyka Chopina. Pan przewodnik opowiadał nam ciekawe anegdoty i przybliżył historię tego pięknego miejsca jakim jest Wawel. Po spacerze po dziedzińcu wawelskimi  i podziwianiu widoków ze wzgórza poszliśmy pod posag Smoka Wawelskiego. Następnie udaliśmy się na Rynek Krakowski-największy średniowieczny plac Europy. Zwiedzaliśmy też Sukiennice, Kościół Mariacki, Bramę Floriańską oraz Barbakan. Duże wrażenie zrobił na nas Kościół Mariacki z Ołtarzem Wita Stwosza, który swoje dzieło rzeźbił aż 12 lat! Później zjedliśmy obiad oraz mieliśmy czas na zakup pamiątek. Niestety czas naszej wycieczki dobiegł w tym miejscu końca. Wszyscy uczestnicy wycieczki nie żałowali, że wzięli w niej udział. Stwierdzili, że wycieczka była bardzo udana i pouczająca. Pogoda cały czas nam dopisywała więc w dobrych humorach ruszyliśmy w drogę powrotna. W Częstochowie nastąpił długo oczekiwany przez wszystkich postój w restauracji McDonaldʼs. Cali i zdrowi wróciliśmy do domów. Z niecierpliwością oczekujemy następnej wyprawy w przyszłym roku szkolnym.