WITAMY NA STRONIE NASZEJ SZKOŁY :) ::14 listopada (środa) - spotkania wychowawców z rodzicami uczniów (zapoznanie z wynikami nauczania)

Aktualności

19 października 2018 15:49 | Aktualności

Wycieczka klas I-III do Warszawy

17  października 2018 roku uczniowie klas I -III  wraz z  wychowawczyniami  udali się na wycieczkę do Warszawy. Wcześnie rano zebrali się przed szkołą, by wyruszyć w podróż  do naszej stolicy. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęło się  od spaceru po Łazienkach Królewskich- największym zespole pałacowo-ogrodowym w Warszawie, który założył w XVIII wieku Stanisław August Poniatowski. Na obszarze tego parku  zobaczyliśmy piękne, zabytkowe budowle jak słynny Pałac na Wodzie, Teatr na Wodzie, Starą Pomarańczarnię, pomnik Fryderyka Chopina a także Belweder. Bardzo przyjemnie było spacerować ścieżkami i alejkami wśród drzew, krzewów i kwiatów. Później nadszedł też czas na smakowitą niespodziankę, bo znaleźliśmy się w Manufakturze Cukierków, w której  można zobaczyć w jaki sposób powstają małe, słodkie arcydzieła. Zobaczyliśmy z bliska jak robi się najprawdziwsze cukierki. Mogliśmy zaobserwować jak wygląda proces produkcji od samego początku – od rozgrzewania cukru po barwienie masy aż do formowania lizaków i krojenia cukierków. Zaopatrzeni w torebeczki z własnoręcznie zrobionymi słodyczami, ruszyliśmy dalej. Udaliśmy się na Stare Miasto, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy.  Pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycystycznym. Podziwialiśmy mury obronne, Barbakan. Zatrzymaliśmy się w zadumie przy Pomniku Małego Powstańca. Po zapoznaniu się z historią tego miejsca znów pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie pośrodku stoi pomnik Warszawskiej Syrenki – symbolu Warszawy. Tu każdy miał okazję zaopatrzyć się w pamiątki z wycieczki. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała. Ten dzień będziemy wspominać bardzo długo i…. słodko.